Home - Blog - Een betere weerstand met vitamines

Een betere weerstand met vitamines

Een betere weerstand met vitamines

Vitamines en mineralen hebben we nodig om gezond te kunnen leven. Ze zorgen ervoor dat we weerbaar zijn voor ziektes, voor een mooie huid, stralend haar en energie.

In groenten en fruit zitten een aantal belangrijke vitamines om je weerstand tegen ziektes te verhogen. En met alle goede voornemens in het nieuwe jaar, zijn we weer extra alert op het binnen krijgen van de aanbevolen hoeveelheden van 2 stuks fruit en 250 gram groente per dag.

We zetten de bekendste weerstands vitamines voor je op een rij:

Vitamine C

  • De bekendste weerstandvitamine, stimuleert de vorming van witte bloedcellen. Deze vitamine kan ervoor zorgen dat je verkoudheid of griep korter duurt. Maar voorkomen doet hij niet! Vitamine C zit volop in fruit zoals sinaasappels, kiwi's en groenten als paprika.

Vitamine D

  • De belangrijkste weerstandvitamine! Deze vitamine zorgt ervoor dat je minder vatbaar bent voor ziekte. Vtamine D is met name via de zon op je huid en haar binnen te krijgen.

Vitamine A

  • De anti-infectie vitamine. Groenten en fruit bevatten vaak bèta-caroteen een voorloper van vitamine A. Goed voor je weerstand, haar, botten en je zichtvermogen. Denk maar aan wortelen, mango's en mandarijnen.

Gezond cadeautje?

Beterschap wensen met een doosje vitamines? Deze fruitmand sturen wij voor je op naar je zieke collega.

Bekijk vitaminebox

Deel dit bericht

Schrijf je in!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.