In deze blog geeft Werkfruit antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een vraag die er niet tussen staat? Neem dan zeker contact met ons op! Dit kan door te bellen naar 078- 6742197 of door te mailen naar info@werkfruit.nl. Het team van Werkfruit helpt je graag verder!
Is Werkfruit duurzaam?
Eén van de dingen die Werkfruit uniek maakt is dat we fruit uit eigen duurzame teelt hebben. Wij zijn gecertificeerd en in het bezit van Global G.A.P. en PlanetProof keurmerk. Deze keurmerken geven aan dat ons teeltbedrijf voldoet aan de eisen en normen van Nederland en dat onze bemestings- en gewasbeschermingsmiddelen worden geregistreerd.
Voor het fruit wat wij niet zelf verbouwen werken wij met (seizoens)fruit uit de regio door samen te werken met lokale telers. Helaas kan niet al het fruit in de regio groeien, denk hierbij aan citrusfruit of bananen. Daarvoor kiezen wij voor duurzame geteelde opties uit de dichtstbijzijnde landen of fruit met een Fairtrade of Rainforrest Alliance keurmerk.
Teelt Werkfruit alles zelf?
Vanwege het Hollandse klimaat is het niet mogelijk om alle fruitsoorten zelf te telen. De Werkfruitboomgaard bestaat uit 17 hectare grondmet daarop 50.000 bomen waar verschillende fruitsoorten aangroeien. Zoals appels, peren, abrikozen en kersen. Een gedeelte van het fruit in onze Werkfruitkisten komt dan ook uit onze eigen boomgaard. Verser kan niet!
Voor al het overige fruit maken wij gebruik van samenwerkingen met lokale telers of duurzaam geteeld fruit met keurmerk uit omliggende landen.
Wat bedoelt Werkfruit met ‘seizoensfruit’?
De Werkfruitkisten bevatten basis fruit soorten zoals appels, peren en bananen die aangevuld worden met fruit uit het seizoen. Door hiermee te werken beperken we onze foodmiles doordat we geen fruit van ver moeten halen als het niet in het seizoen te verkrijgen is. Daarnaast kunnen wij door het gebruik van seizoensfruit de versheid beter garanderen. Ons fruit en snackgroente oogt minstens een week aantrekkelijk en blijft dankzij de hoge kwaliteit lang goed. Wij streven naar zoveel mogelijk variatie per levering.
Wanneer leveren jullie het fruit?
De chauffeur van Werkfruit levert wekelijks of tweewekelijks de Werkfruitkist(en) bij uw bedrijf af. Zelfs tot in de kantine of bij het koffieautomaat! We nemen direct de lege Werkfruitkisten mee zodat we deze weer kunnen hergebruiken. Onze Werkfruitchauffeurs bezorgen op maandag, dinsdag en/of woensdag. Ook kan het voorkomen dat de Werkfruitkist door een externe vervoeder wordt bezorgd. Dit hangt af van onze duurzaam geplande routes. Evenals het tijdstip van bezorging. Wij kunnen dus geen exacte uitspraken doen over het tijdstip van de levering.
Wat voor displays hebben jullie?
Geheel in de stijl van Werkfruit leveren wij naar wens displays. Deze zijn in bruikleen en daar vragen wij eenmalig statiegeld (borg) voor. De displays worden geleverd met een aansprekende displaykaart. Deze kan op aanvraag gepersonaliseerd worden. Wij bieden diverse soorten displays aan. Denk hierbij aan een MINI (tafelmodel), een MAXI (staand model) of een MAXI DUO (staand model met 2 lagen). De displays worden net als de Werkfruitkisten gemaakt van duurzaam FSC hout.
Wat gebeurt er met fruit dat overblijft?
Is er fruit dat is overgebleven in de Werkfruitkisten en komt de chauffeur al weer een nieuwe kist bezorgen? Dan kunnen jullie ervoor kiezen het fruit zelf te bewaren of om het aan onze chauffeur mee terug te geven. Dit wordt wordt verzameld en overgedragen aan de Voedselbank in Oud-Beijerland. Uiteraard gaat het om fruit wat nog steeds uitermate geschikt is voor consumptie.
Kan ik mijn Werkfruitkist wijzigen?
Je kunt de Werkfruitkisten gemakkelijk samenstellen en wijzigen. Stuur hiervoor een email naar info@werkfruit.nl met al je wensen en dan kijken we hoe we de Werkfruitkist voor je aan kunnen passen.
Kan ik ook een week overslaan, bijvoorbeeld met feestdagen en/of vakanties?
Dat is uiteraard mogelijk. Bij Werkfruit zit je niet vast aan een contract en kun je per week aangeven wanneer je wel of geen fruit wilt ontvangen. Geef dit door via info@werkfruit.nl.
Waar kan ik mijn klachten melden?
Wij proberen de kwaliteit van onze service hoog te houden en altijd een stapje extra te doen om zo onze klanten tevreden te houden. Onze service bestaat o.a. uit: Een uitstekende en goed geplande levering van onze Werkfruitkisten met extra service tot aan de werkvloer. Maar ook onze flexibiliteit en het denken in oplossingen. Is er iets niet naar wens of heb je een klacht? Dan staat het Werkfruitteam klaar om samen een gepaste oplossing te zoeken. Je kunt ons bereiken via info@werkfruit.nl of bel ons op 078-6742197.